Amikor kicsi a konyhapult és kevés a tányérka

Egész ősszel nyávogtam, hogy szerezzünk birsalmát, mert birsalmasajtot akarok készíteni. Mert nagyon finom, sütibe isteni, az apukám is szereti,... November elején végre tudtunk venni egy zöldségesben, elég drágán. Azóta pedig szemezek a szép körtékkel, mert végül birskörtét találtunk, akárhányszor beléptem a spájzba. Több időpont is volt már betervezve, hogy nekiállok, de mindig halasztódott a dolog valami miatt. Vagy időhiány, vagy lustaság volt az ok. Ma aztán a tettek mezejére léptem. ( Először holnapra akartam elnapolni, de végül nekiláttam.) 3,20 kg lett felaprítva. Már akkor tudtam, hogy ez irdatlan mennyiség:

Ekkor még sütött a napocska is, negyed óra múlva pedig szakadt a hó.:)


Amikor levettem a tűzről, még akkor is rotyogott. Csodálatos színe lett.
 A recept nagyon egyszerű: a birsalmát nem kell meghámozni, és ez óriási előny, mert aki már csinált ilyet, az tudja, hogy az ember kezét pár napra leamortizálja. Kilónként egy dl vízzel feltesszük az almát főni. Amikor megpuhult áttörjük. A botmixer kiváló célszerszám!! Aztán kilónként 80 dkg cukrot és egy citrom levét adunk hozzá és így főzzük, amíg el nem készül. És ez mikor van? Leírás szerint 30 perc. Én egy órág főztem. Talán a színéről állapítom meg, hogy mikor lesz kész, meg amikor már nagyon unom::)) Közben tányéron kipróbáltam, hogy mennyire szilárdul. Ajánlatos lefedni, mert erőteljesen köpköd! Én nem kevergettem állandóan, nem égett le, de szerintem ez sok mindentől függ. Aztán jön a tálkákba porciózás. Azt, hogy itt hány napig fognak pihenni nem tudom. Ha sokáig főzi az ember kevesebb nap is elég a teljes megszilárduláshoz. Amikor kiborítjuk a tálakból ismét szárítani kell, addig, amíg a felszíne nedves.  Lehet dióval bolondítani. Nagyon finom!!!:))


Az összes tálkámat felhasználtam, meg még csészéket is. Lehet természetesen nagyobb formákba is önteni, de a tapasztalatom az, hogy így gyorsabban szárad. Meg azért jó párat el is ajándékozok, és így kis csini sajtocskák lesznek!
Nagyon finom kuglófba, püspökkenyérbe és már sütikbe meg magába, csak úgy!:))
Sokáig eláll, és ha már teljesen megkeményedett, a sütiben újra feléled!

Szép napokat a következő hétre!
Tipitá



Megjegyzések

  1. Tipitá, nagyon szorgalmas vagy, ráadásul őszt varázsolsz a konyhádba :-)
    Én nagy tálcákra szoktam simítani és mikor kellően megszilárdul akkor különbözű sütemény kiszúrókkal formázom. A potyadékot pedig apró kockákra vágom, ezek jók a süteményekbe.

    VálaszTörlés
  2. Hogy ez mekkora ötlet!! Elraktározom a következő termésig!:) Remélem nem fogom elfelejteni! Köszi!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése