Végre megérkezett

... Halász, a mi gólyánk!! Negyedik éve működik Nagyhalászban a gólyakamera. Ma már az egész világ ismeri a gólyáinkat. Napok óta várjuk Halászt, mert ilyenkor szokott érkezni. Tavaly sajnos nagyon rossz évük volt a gólyáknak, mert Harmat, a tojó elpusztult és még két fióka. Mindannyian a rossz időjárás áldozatai lettek. Harmat az erős szélben hozzáért egy vezetékhez, ami kb. öt centiméteres szakaszon nem volt szigetelve. Két kisgólya pedig a sok eső miatt pusztult el, állatkórházba is vitték őket, de már nem lehetett segíteni. Ezek után Halász felnevelte Gyöngyhalászt és Gyöngyharmatot és ősszel útra keltek. A kamera tanúsága szerint egy tojóval tért vissza Halász és már hozzá is kezdtek a családalapításhoz! A gólyanaplóban Nagy Károly írásai alapján lehet nyomon követni az eseményeket, illetve Karcsi elmagyarázza a dolgokat, ha valami történik. A gólyakamera képeit meg naponta nézegethetjük! A gólyanaplóban még nem írt Karcsi, hogy tényleg Halász jött haza, de szerintem igen, mert nagyon otthonosan mozgott!

         Harmat egy tavalyi képen.


Az egyik kedvenc képem. 2008-ban az egyik fióka, Csucsor(ka) úgy gondolta, hogy pár napig a szomszéd kertben tanyázik. (A kamerán keresztül látszik is ez a terület.) Nem volt semmi baja, csak valószínűleg nem volt kedve repkedni. Vittek neki minden nap friss halat, így érthető. A képen éppen a testvérei látogatták meg.:))


Halász 2009-ben. Egy kicsit koszos, de nagyon szép!

Ezeket a csodálatos fotókat Nagy Károly készítette, aki az egész program lelke, koordinálója.




Ezt a fotót pedig a kolléganőm fotózta tavaly a templomtoronyból. A fészekben Gyöngyhalász és Gyöngyharmat van kinyúlva gyűrűzés után, és már visszatért Halász is. Amíg a fiúk gyűrűztek, ő a közeli lámpaoszlopról figyelte az eseményeket. Mi meg a templomtoronyból.:)


Halász tehát visszajött, egy új párral. Várjuk a tojásokat, aztán a fiókákat stb., stb...


Megjegyzések

  1. De jó, még nem is hallottam erről!
    Köszi a képeket!

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy tudósítottál! Láttam tavaly egy Híradóban a gólyák tragédiáját. Sajnáltam őket nagyon.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy ismered őket!:)) Mi nagyon megszerettük őket, és egyre többen figyelik az életüket. Ha nem is az interneten, de legalább felnéznek a fészekre. Tavalyelőtt rendszeresen járt egy gólyapár a kertünkbe vadászni. Szerintem ők voltak, mert legközelebb ez a gólyafészek van hozzánk, de lehet, hogy csak nagyon szeretném. Mindegy, a lényeg, hogy gólyák voltak.

    VálaszTörlés
  4. de jó... bár lassan azért nem merek erre járni (no, jó azért ez nagyon erős szó, mert szeretek ide járni, olvasni és hallani rólad), de minden egyes ittlétemkor rádöbbenek, hogy még valami közös bennünk... már megint valami... Erika, ha naponta találkoznánk és nem csak igy a neten keresztül, vagy nagyon jó, sőt elválaszthatatlan barátnők lennénk vagy nagy ellenségek... tény, hogy a lelkünk az rokon...
    szóval, imádom a gólyákat... mikor még két babánk volt és mindkettőt tudtuk vinni ülésben a biciklin nagy túrákat tettünk férjecskémmel és számláltuk a környék gólyafészkeit és a fiókákat... jó volt... és már alig várom, hogy akkorára nőjjenek a kölökök, hogy hosszabb útra is mehessünk velük...

    VálaszTörlés
  5. Na ez oda-vissza működik, ugyanez jutott eszembe a bábos bejegyzésed után. Meg az, hogy lassan ciki lesz írni, hogy ezt én is így meg úgy csináltam, éltem át stb...
    Drága rokon-lelkem! Örülök, hogy vagy!:)) Gyere gyakran hozzám! Én is megyek!

    VálaszTörlés
  6. Andi, Erika, jó olvasni az egymásnak örüléseteket:))) Erika, ha tudnád, hogy hetek óta ráguglizzak a "gólyakamerára"! Csak mindig elfelejtem, mire géphez ülök:) Berci madarászik az oviban, így neki akartam örömet szerezni ezzel. Te meg mindkettőnket megleptél vele, köszi:)))

    VálaszTörlés
  7. Ha figyelitek a kamerát, megbeszélünk egy időpontot és integetek nektek!!! :))))))) Jó móka lenne!

    VálaszTörlés
  8. Megnéztem a képet. Antiék háza elé kell állnom, és akkor látszom! Két-három percenként frissit a kamera, tehát ha öt percig integetek az jó! Nem is fognak hülyének nézni a halásziak! Meg Karcsi, amikor visszanézi a kamera felvételét!:))Különben ez onnan jutott eszembe, hogy tavaly valamilyen nagy motoros klub járt erre, és ők is így "üzentek" haza.

    VálaszTörlés
  9. Még sosem hallottam a gólyakameráról, de megnéztem, gyönyörű idő van arrafelé is, és tényleg, milyen jó lesz majd ha lesznek kisgólyák! Figyelni fogom... köszönöm, Erika, hogy megosztottad velünk! És nagyon szépek a fotók!

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy tetszik! Gyere gyakran mifelénk!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése