Madárkák és sajttorta...

...meg sajtkrémmel töltött aszalt szilva baconbe csavarva. De menjünk sorba.
Most egy itthon-maradós hétvégénk van, ami általában úgy kezdődik, hogy játszóházat tartok. A szombat délelőtt nagyon jó erre a tevékenységre. Az anyukák vagy csak beadják gyermeküket és addig végzik a dolgukat, vagy ha kedvük van, ők is alkotnak, meg beszélgetnek egy jót. Már "törzsvendégeim" vannak, és olyan jó látni, hogy egyre ügyesebbek és egyre szebben dolgoznak. Tegnap madárkákat készítettünk és álarcokat, mert "Itt a farsang, áll a bál...". A Praktika februári számában találtam a kismadarak ötletét, ami olyan nagyon egyszerű, hogy mindenki el tudta készíteni pár perc alatt. A karácsonyi scrap-papírjaim között kék, kékes színűek is voltak, azokat használtuk fel. Egyszerű fa ruhacsipeszre ragasztottuk, majd festett fa- ágra ültettük a kész madárkákat. Teljesen beléjük szerelmesedtem. Természetesen készítettem magamnak is, az ebédlőt ékesítik.
Ilyen:

Mutatok két álarcot is, amit a lányok készítettek:


Délután pedig elkezdődött a sütés-főzés, mert ismerősök jöttek vacsorára. Olyan kajákat készítettünk, mert J. is segített, sőt a husit teljesen ő sütötte, amiket szeretünk és már régen ettünk. Ez a sajtkrémmel töltött aszalt szilva baconbe vagy füstölt szalonnában, nagyon finom. Stahl Judit: Gyorsan, valami finomat! könyvében van a recept. Én így készítettem:
Egy csomag aszalt szilvát vörösborba áztattam egy-két órát. A natúr sajtkrémet (egy tömlős elég egy csomag szilvához) ízesítettem kettő gerezd zúzott fokhagymával, egy kávéskanál mustárral és borssal. A szilváról leöntöttem a vörösbort és utána megpróbáltam beletölteni a sajtkrémet. Szerintem lehetetlen. Így én kentem rá egy kicsi sajtot és úgy göngyöltem a szalonnába, majd egy fogpiszkálóval átszúrtam A sajt nem fog kifolyni belőle sütés közben sem. A szalonna lehet bacon, bármilyen füstölt,  én már házi szalonnával is készítettem. Addig sütjük a sütőben, amíg a szalonna meg nem pirul. Mivel a szalonnától egy kicsit zsíros, kenyeret adunk hozzá.
Ez még a készítés fázisa, a megsültet elfelejtettem lefotózni.


Aztán volt még hagymaleves,  malacsült sült krumplival és párolt fügés-vöröskáposztával, a desszert pedig a sajttorta. Végig bírtuk enni, jó volt! Mivel ez nem egy gasztro-blog, a többi receptet nem írom le, de ha valamelyik érdekel benneteket szóljatok bátran!
A sajttortához jár eperdzsem is, természetesen házi!


Szép estét!
Tipitá

Megjegyzések