Blogdíj ismét


Tittinától ismét megkaptam ezt a blogdíjat.  Az igazság az, hogy már régen. Meg is írtam a hét dolgot pár nap alatt, de még mindig nem tudom, hogy kinek küldjem tovább. Akiket ismerek, azok már többször is megkapták, az új ismrőseim közül többnek küldtem el az első körben. Így egyenlőre nem küldöm tovább, csak ha kitalálom a hét személyt. Nem baj?

Akkor újabb hét dolog rólam:
1. Kedvenc színem a zöld, legújabban a türkíz és a föld szinek. Kicsi koromban mindig kék ruhát kaptam, merthogy kék a szemem és az jól áll. (Ma már inkább szürkés egy kis zölddel.) Ezért hevesen tiltakoztam a kék ellen. Aztán főiskolás koromban egyszer végignéztem a szárítón. Majdnem minden kék volt!
2. Szeretem a spenótot, kedvencem a tök- és kelkáposztafőzelék, ha az apukám készíti.
3. 2002-ben voltam raftingolni Ausztriában. Életem egyik legnagyobb élménye. Ráadásul az utat nyertem Kapolcson!! Amikor megtudtam, hogy nyertem, felhívtam a barátnőmet, hogy a férje mikor van itthon (állandóan utazik, mert énekel), mert mennénk egyet raftingolni. Ugyanis a történések előtt pár hónappal megbeszéltük G-vel, hogy nagyon szertnénk kipróbálni. Aztán elutaztunk és óriási volt. Meg kellene szkreppelnem!
4. Nagyon hamar elsírom magam. Egy filmen, zenén, érzésen, gondolaton...
5. Szeretem a meséket, gyűjtöm a mesekönyveket. És nem értem meg azokat, akik elajándékozzák a mesekönyveket, amikor a gyerekek felnőnek!
6. Imádom a szép bizsukat! Legjobban a gyöngyből készülteket, meg a kicsit régi, antik hatásúakat. A fontossági sorrend: karkötő, gyűrű, nyaklánc, fülbevaló.
7. Szeretek dzsemet, lekvárt készíteni. Szoktam kicsit különlegesebbeket is csinálni: fehércsokis eper, banános rebarbara (Jovi szerint király!), fekete-erdő dzsem. Egyszer főztem sütőtökből, aminek annyi baja volt, hogy kicsit sok tartósítót tettem bele és nagyon lehetett érezni. Az első kisérletem pedig még főiskolás koromban volt (hú de régen!!), amikor szőlőből készült a lekvár. Isteni jó volt. Csak egy kicsit híg lett és ezért drága nagymamám úgy gondolta, hogy főzi még egy kicsit. Eredmény: nem lehetett kiszedni az üvegből! Évekig tartott egy üveg. A koliban, amikor már semmiféle más édesség nem volt, meg pénzünk sem, egy kis kanállal kivéstünk egy darabkát, aztán el lehetett szopogatni, mint a cukorkát. Tavaly télen narancsból készítettem dzsemet, és most is várom, hogy legyen egy kis akció, mert reggeli piritóssal imádom ezt az ízt. Igaz, hogy a tisztitás miatt kicsit macerás a dolog, de megéri. Ja, még van az igazi szilvalekvár főzés is, rézüstben, hagyományos módon. Ez sajnos nem nálunk van, hanem az egyik ismerősnél, de ha tehetem mindig megyek segíteni.


Jó hetet, sok napsütést kívánok nektek!
Tipitá


Megjegyzések

  1. hu, nagyon felcsigázott az inyenc lekvárjaid... én is szeretek lekvárt főzni, de eddig csak a hagyományosakat készitettem (barack, szilva, esetleg birskörte, vagy köszméte... vagy málna, szeder)... de nem igazán szoktam kombinálni őket... pedig biztos kéne... a fehércsokis nagyon szivemre, nyelvemre való lenne... a banános szintén... szóval, valamit tennem kéne ez ügy érdekében... vagy elmegyek a scraptáborba, vagy elkérem a receptet. :o)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a bátorságod, én még nézni is félve merem, nemhogy beleülni abba a hajóba :-)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Koszonom, hogy ujra irtal Magadrol 7 dolgot. :) Nekem tetszik ez a jatek, jobban megismerhetjuk egymast altala. Es sztem mar az is sokat elarul rolunk, hogy miket mondunk el magunkrol...
    Ram is jellemzo a 2) 4) 6) allitasod :)

    VálaszTörlés
  5. Alterego - Egy kicsit tényleg félelmetes a rafting, de azért szuper. Én végigvisitoztam az egészet, főleg amikor jó nagy hullámok jöttek. Különben azért nem féltem, mert a túravezető srácok olyan profizmusról tettek tanubizonyságot, hogy tudtam, semmi bajom nem történhet.
    Tittina - Ezzel én is egyetértek, hogy már az sem mindegy, mit mondunk el magunkról. Egy lélekbúvár biztos jól kielemezne!:)
    Andi - Majd teszek fel recepteket!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése