Karácsonyi bon-bon, püspökkenyér és angyalka

Igazából bármikor el lehet készíteni ezt a csokis finomságot, de én tavaly már nem vettem szaloncukrot, hanem ilyet csináltam. Ezenkívül nagyon jó ajándék, az édességgel ugyanis szerintem nem lehet melléfogni.
A receptet tavaly találtam valahol, sajnos a pontos lelőhelyet nem tudom.
A recept a következő: 2 rész darabolt étcsokoládé - én kilóra veszem cukrászkellékes boltban. (Ez a legolcsóbb.) 1 rész mogyorókrém. Bármilyen jó! Vízgőz felett felolvasztom. Amikor megolvadt, öntök bele egy kicsi étolajat, ettől selymesebb lesz. (Tavaly próbálkoztam azzal, hogy teszek bele egy kis rumot, de az összekapta a csokit.) Ezután jön az unalmasabb munka, kis bon-bonos papírokba adagolom a masszát. A tetejét lehet díszíteni mazsolával, magvakkal, aszalt gyümivel, de nem fontos. Egy baj van ezzel a dologgal, nagyon hamar elfogy, mert jó!
Egy adag most is ajándéknak készül, a többit megeszegetjük.
A püspökkenyér lényegében gyümölcskenyér, de én így ismerem. Szerintem ez az első süti, amit én elkezdtem sütni. Főiskolás koromban, ha otthon voltam, mindig sütöttem és vittem vissza a kollégiumba, mert ez sokáig elállt és a csajok imádták. A recept nagymamám réges-régi szakácskönyvéből való.
Hozzávalók: 6 tojás, 25 dkg cukor, 25 dkg liszt, fél csomag sütőpor, mazsola, dió, étcsokoládé, mogyoró stb., ami van. Lényegében piskótát készítek.  A tojásfehérjét habbá verem, hozzáadom a cukrot, majd a tojássárgáját. Fakanállal hozzádolgozom a lisztet is, majd legvégül a magvakat, mazsolát. Őzgerinc formában szoktam megsütni, így könnyen szeletelhető. A tésztája mégis más mint egy egyszerű piskóta, szerintem azért mert sokkal több cukor és liszt kerül bele, így más lesz a tészta állaga.
Most két adagot sütöttem, szintén ajándékba. Mert akik kapják nagyon szeretik, és az egyik ajándékozott állítólag hiába süti meg a receptem alapján, nem lesz olyan jó, mint az enyém.

Jó étvégyat, aki kipróbálja!


Mutatok még egy egyszerű ajándékötletet is.
Angyalkás hűtőmágnes dekorgumiból.



A sablont a jó kézügyességű rajzos barátnőm készítette valamikor. (Szerintem a fotó alapján le is lehet rajzolni.) Csak dekorgumi kell hozzá és mágnes lap. Az egyes alkotórészeket kivágjuk és összeragasztjuk. Uhu ragasztó megfelelő. A díszítés szabadon választott, az enyém csak arany üvegkontúrral van díszítve. (Én azért nem bonyolítom túl, mert mindig nagy mennyiségben kell elkészítenem, és így praktikus. Most csak egy pár darabot készítettem a karácsonyi vásárra, aztán lett egy 25 darabos rendelésem. Tavaly köszönetként adtuk az egyesület támogatóinak, azelőtt meg a jótékonysági bálban volt ajándék. Szóval ezért ilyen egyszerű.)

Szép napot!
Tipitá

Megjegyzések

  1. nyami-nyami, összegyűlt a nyál a számba... nagyon guszta bonbonok... és az angyalkád is imádnivaló

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése