Kertem

 Szeretem. 

Már nagyon vártam, hogy jó idő legyen és elkezdhessem a munkálatokat. Aztán meg olyan sok lett hirtelen, hogy alig győztem. Aztán meg nem voltam itthon két hétvégén és a kert már el is rohant. Hatalmas gaz, amit én többnyire meghagyok ahol lehet, mert a méhecskéknek jó, és nem szárad ki a föld, stb., stb. (Olyan gyönyörű sárga volt, amikor a pitypang virágzott, hogy csak na. :) )

A lényeg, hogy a múlt héten és hétvégén jó sokat dolgoztam és egészen jól behoztam a lemaradásomat. Úgymint fűkaszálás, ültetés, palántázás, vetés, gazolás stb. És, közben nagyon-nagyon vártam az esőt, mert iszonyú száraz volt a föld. Tegnap délután ért ide a mediterrán front, vagy mi van most, és azóta kisebb megszakításokkal esik. Lassan, áztatóan, telik az esővizes hordó is, én meg közben pihentetem a derekamat. :))))) 

A fotók még szombaton készültek. 


Naspolya. 2 éves fa, tavaly ősszel 3 naspolya volt rajta.
Most kb. 50 virágot számoltam meg. 
Gyönyörűek ezek a virágok. Egy kicsit izgulok, 
hogy az eső miatt nem tudják a méhecskék beporozni, 
de igazából vasárnap még csak egy virág volt kinyílva, így szerintem nem lesz baj.



Két éve vettem 5 kg facélia magot. Azóta is van a kertben, mert elhullajtja 
a magját. Most a legtöbb a kerti úton nyílik, ami kicsit megnehezíti a haladást, 
viszont, szép.


Ez az egy tő ilyen fűzéres levendulám van. Még az előtt vettem, hogy 
kitaláltam a levendula telepítést. Valamelyik kertészetben volt a leértékelt növények között.
Még sosem volt ilyen szép. 
(Háttérben egy rózsaszínű!!!! foncsorozott üveg béka, amit Grázban,
egy szuper kertészeti boltban láttam meg és rögtön beleszerelmesedtem. :) 
Csak fotózni nem lehet normálisan. )


Egyik kedvenc bögre is már a kertben. Az ilyen szép cserepekből kerti dísz lesz.
A gombákat pedig fazekas szakkörön készítettem. 


Egyre többen vannak. És lassan mindenhol. Pl a muskátli ládájában is. 
Mindenféle színben, amit nem is értek, mert én nem nagyon vetettem. 


Az idén lesz egy kis cseresznye is. Bár a nagy része a seregélyeké,
 mert nem tudom leszedni, de ez így teljesen rendben van. 
A seregélyek azt hiszem, már itt is vannak. 



A metélőhagyma mindig jó fotóalany. :) 





Tavaly kaptam egy cserép csirkeitatót. Pozsgásokat ültettem bele.


A pipacs végigvándorolt az udvaron. 
Az utcai nagykaputól indult és most a kertkapunál tart, 
pontosabban a kertben is találtam már. 
Már nincs akkora egybefüggő területen, mint korábban, 
de ami van, azok gyönyörű példányok. 
Még éppen csak elkezdett nyílni. 


Eső után majd mutatom a többieket is. :) 
Szép hetet! 
Tipitá - Erika











Megjegyzések

  1. De jó, hogy ennyi idő után újra jelentkeztél.:) Örömmel olvastam az írásodat, és nézegettem a képeket. Szép a kerted. Jól jött most ez az eső, gondoltam a kerttulajdonosokra, hogy biztosan örülnek, hogy a száraz föld átázott, és egy darabig meglesz öntözés nélkül is a kert. Annyi eső esett, hogy biztosan így lesz. Sokat dolgoztál, remélem, hogy kipihented magad már azóta. Bár mindig jön újabb és újabb munka, és újabb fáradtság. Nekem nincs kertem, de tudom, hogy így van. Várom az újabb jelentkezésedet! Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Tudod, nálunk mindig kevés eső esik, ez most tényleg aranyat ér. A derekam kicsit hosszabb idő alatt regenerálódik, amit nem igazán tudok elfogadni, bár nincs más választásom. Azt hiszem, igazából lustaságból nem írtam, meg elvitt a fb pörgetése. De szeretnék ezen változtatni.

      Törlés
  2. Szia! Nem tudod elképzelni, mennyire megörültem, amikor észrevettem a feedly-n, hogy írtál. :) Gyönyörű a kerted, szépen utolérted a burjánzását. :) Hogy van a levendulaültetvényed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm szépen! :) Jó ezt olvasni! A levenduláim megvannak. Ősszel pótoltam a hiányzókat, kb. 100 tövet, számomra is hihetetlen volt, hogy annyit kellett, és még telepítettem 200-at. Többet már nem fogok. Azért nem készült róluk fotó, mert szegények eléggé gazosak. :( Eső előtt már nem volt időm, erőm, így ez lesz az első munkám. Már szépen hajtanak. Ha rendbeszedem, majd készítek fotót is. :))

      Törlés
  3. Esett, esik és esik... Egy hete. Minden meglódult! Szép a kerted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az biztos, hogy meglódult. Napi szinten látszik a változás.

      Törlés

Megjegyzés küldése