Ősz

Régen jártam erre.
Sok minden történt a nyáron és sokszor gondoltam arra is, hogy írni kellene róla. Aztán elmaradt.
És itt az ősz! Végre nincs hőség és úgy tűnik az allergiámmal is lezártuk az idei szezonra a közös ügyünket. :) /Az idén azért voltak kemény időszakok. /

Az idén végre bőven termett dísztököm. Már ajándékoztam el belőle, és még így is van. A két hokkaidó nem saját. Majd leves lesz belőle, addig a többi mellett figyel.

Csipke Gyarmatról.
Tegnap Fehérgyarmaton voltunk. A temető bejáratával szemben van két nagy bokor. Nem bírom ki, hogy ne szedjek belőle.

Japán leander

Törpe ágyas rózsa. Jaj de nagyon szép tud lenni! 



A hajnalka a kerítésen nem lett olyan szép, mint tavaly, de így is megörvendeztet minden reggel a virágaival.



A múlt héten rakuztunk. / Pont azon a napon, amikor a legnagyobb szükségem volt arra, hogy magam mögött hagyjam Nagyhalász./
A rakuzás egy japán kerámia fajta. másképp égetik ki a kerámiát, mint mi.

Ez a kemence belseje. Szépen sorakoznak a mázazott tárgyak.

Ilyen a kemence kívülről. 1000 fokig kell hevíteni. 

Aztán erre a faforgácsokkal teli tálra kerülnek. A forgács meggyullad, jól be kell takargatni, hogy a füst dolgozzon. Mert az is hozzájárul a szín eléréséhez.

Aztán vízbe kerülnek, ahol le kell kicsit tisztogatni, meg tovább is hűl. 

És kész! :)

Nekem csak a halacskám lett, amit még tavasszal csináltunk fazekas szakkörön. Nyáron sajnos nem tudtam elmenni, amikor a többiek voltak. De, nem baj. Így is óriási élmény, hogy ezt én csináltam. Na meg a tűz, a füst, és a fa. És a mázak. Az a nagyon csodálatos benne, hogy fogalmad sincs, hogy mi lesz belőle, ha kiég. Mert közben bárhogy változhat a színe. Ezért minden raku tárgyból csak egy van. megismételhetetlen. :)

És végre megérett az első fügém! Dupla öröm, hogy a diétám mellett ehetek!!!! :)
Nagyon sok van rajta, de félek, nem fog megérni mind. 


Szép napokat! 
Tipitá - Erika

Megjegyzések

Megjegyzés küldése