Az almabor, az almabor...

...szósz helyett.
Az úgy volt, hogy J. már nagyon régóta emlegeti az almabort. Hogy készíteni kellene, mert az milyen jó. Emlékeim szerint én is főiskolás koromban ittam valamikor. Nemrég Az edward-kori farm című sorozatban (nagyon szeretem) is arról volt szó, hogy Angliában szinte mindenki készített almabort, szinte fizetőeszköznek számított, aztán be is mutatták a készítés módját. Giga méretű prés volt. Ja, olyan almákból készült a nedü, amilyen nálunk július elején van a fákon. A nagyságára tessék gondolni. Kérdeztem is magamban, ez alma??
Szóval, amikor ismét téma lett az almabor, mondtam, hogy miért nem csinálunk. Almát tudunk venni, prés van, daráló van, sőt egy csodálatos 50 literes üvegballonunk is. Akkor nincs akadály. Almát kaptunk egy régi kollégámtól, köszönet érte! Szombaton sötétedés előtt negyed órával nekiálltunk. Mert akkor izgalmasabb a dolog, amikor már nem lát jól az ember!:)))

Előkészületek
 
 
Ez nem volt olyan nagy buli, mert ez egy szőlődaráló és nem akarta az almát,
de mi győztünk!
 

 
 
A 100%-os almalé valami isteni volt! Már ezért megérte!
 
 
Most pedig várjuk, hogy kiforrjon az almabor!
Majd írok, hogy milyen lett.
:)
 
Tipitá
 
 
 

Megjegyzések