Kerti örömök

Ma ástam. Na ez nem teljesen öröm, mert nem is nagyon tudok, meg nem is könnyű. Ha az Apukám látott volna, lehet, hogy röhögő görcsöt kap, de minimum elmondja az épületes sztorit rólam, amely szerint általános iskolás koromban bőgve közöltem, hogy "nekem nehehem kell kehheertees háááz, ééén nehehem fohogom a föööldet túúúrni!" A történet a következő: A 70-es évek vége felé a szüleim vettek egy telket Túristvándi határában, ami a család történetébe birtok néven vonult be. Szép kis telek volt, a végén a Túr patak csörgedezett. Mivel ugye Szatmárban vagyunk, természetes, hogy almafával lett beültetve. Amikor a fák még kicsik voltak, mást is lehetett termelni. Így egyik nyáron uborkával lett beültetve. A növény alapvető tulajdonsága, hogy szúr, illetve, gyorsan nő, ezért két naponta szedni kell. Mert ugye eladás szempontjából a kicsike uborkák a legjobbak. Tizenéves fejjel nagyon-nagyon-nagyon utáltam ezt a munkát. Na, ekkor hangzott el a bizonyos mondat, amit amióta kertem van Apukám minden évben legalább egyszer előad, J. nem kis örömére. Én különben nem emlékszem rá. Az uborkához visszatérve, a szüleim is alig várták, hogy vége legyen, mert a szedés után következett az éjszakába nyúló válogatás, majd a másnapi leadás, aztán minden kezdődött elölről.
2006-ban költöztünk be a házunkba, amihez jó nagy kert is tartozik. Itt van az én konyhakertem, amit nagyon szeretek. Hétvégén már megmetszettem a málnát és a szedret. Ma pedig elhatároztam, hogy legalább egy ágyást felások, hogy tudjak hagymát duggatni, salátát meg retket vetni. A föld még annyira vizes, a kert egy részén áll a víz, hogy géppel még nem lehet rámenni. Ezért maradt az ásás. De jól esett. Jó kis testmozgás, és jobban ment, mint vártam. Holnapra valószínűleg megérkezik az eső és nem tudom folytatni a munkát, de akkor is előrébb vagyok. 
Még egy "nagyszerű" hír:  már vannak szúnyogok. Nem tudom hogy honnan, miért nem fagytak meg, hol teleltek, mikor keltek ki, de nálunk vannak!! Tavaly a sok eső miatt volt időszak, hogy szinte nem lehetett lemenni a kertbe. De az idén jobb lesz! Remélem!

Tipitá

Megjegyzések

  1. Ez egy jó tavaszi beszámoló. Igazi földillatú. Legalább moogtál egy jót. Volt/ van izomlázad?

    VálaszTörlés
  2. Szerencsére nincs izomlázam, de az eső szakad, így pár napig ugyis pihi van. :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is vannak uborkaszedős-napszúrásos emlékeim. A regényemben meg is írtam :)

    VálaszTörlés
  4. A saját kertembe két-három tő uborkát szoktam vetni, mert evés céljából bőven elég és a filing is megvan!:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése