Negyedik vasárnap

Ma végre itthon vagyunk egész nap. Így a negyedik gyertyát nem este nyolckor fogom meggyújtani. Kicsit zsúfoltak voltak az utolsó napok, de holnaptól szabadságon vagyok, így hepi minden. Bár még megyek egy projekt záróra, egy karácsonyi ünnepségre és három hangversenyünk is lesz a kórussal. De akkor sem kell dolgozni. Most különben egyszerre csinálnék mindent. Takarítani kell, de azt majd a következő napokban. Főzni kell, de az még ráér. Ezek helyett leültem a géphez. De hát olvasgatnom kell a kedvenc blogjaimat, meg ha nem írom le a történéseket, ... akkor nem történik semmi, de én szerteném. Legjobban az ajándék készítéssel vagyok lemaradva: Marcikának lovacska, két naptár, bon-bonos dobozkák az énekkarosoknak, képeslapok befejezése (azokat holnap feltétlenük fel kell adnom) meg még egy-két apróság. Ilyen káoszban mindig előveszem a Praktika legelső évfolyamának decemberi számát és elolvasom a Macskakaparást. Gondolom már kiderült, hogy ez a magazin nálam a szakirodalom, a LAP, szertartás stb.stb.
Leírom nektek ide ezt a levelet, amit különben Csíkszentmihályi Berta írt és rajzolt is hozzá. A rajzokkal tökéletes a dolog, de azt nem tudom mellékelni.
Szóval:
     Macskakaparás - Egy macska levelei
"Csak azon kevesek figyelmébe ajánlom, akiknek nem sikerült hajszálpontosan követniük lapunk karácsonyi előkészületekre vonatkozó menetrendjét. Ez a levél gyorssegély.
Először is: Villámgyorsan tegyél le mindent mielőtt tovább rontanád a helyzetet. Aztán: Valahogyan törj utat az áthatolhatatlan konyhai dzsungelben és keresd meg a kávéfőzőt. (Ez lesz a legnehezebb.) Főzd meg életed legjobb kávéját, töltsd ki két csészébe (a legszebbekbe), és várj! Nehogy elkezd nélküle! Az angyal meg fog érkezni, még mielőtt a kávé kihülne. Ha melléd telepedett, iszogasd vele szép lassan a kávét, és merülj el a békesség kivételes, gyönyörű pillanatában. Ne haragudj rá, hogy miután felszürcsölte, máris továbblibben, és nem lát hozzá felvakarni a máktölteléket a padlóról. Ha akad, aki úgy gondolja, hogy a történet csak egy plussz mosogatnivaló koszos csészéről szól, az nem gondolja jól. Mert most következik a csoda: Minden megoldódik! Percek alatt lesz beigli, illatozó vacsora, délceg karácsonyfa, de ha nem lesz minden tökéletes, akkor is lesz ünnep. Mert az ünnep elsősorban mégiscsak odabent születik. Aki nem hiszi, járjon utána. Üdvözlettel: a Macska."

Az előző mondat leírása és a mostani között eltelt pár óra. Kb. 6. Hogy miért? Azért, mert amikor a Macskakaparást bepötyögtem, úgy elmentettem az addigi irományomat, hogy azt hittem elszállt minden. Ezért egy kicsit morcos lettem. Gyors felindulásból megfőztem az ebédet, sütöttem egy kuglófot, készítettem bon-bonokat, megpucoltam a mandulát és közben néztem az Abigélt, mert jó az a film. Aztán most megint leültem a géphez, és nagy öröm ért, mert kiderült, hogy nem szállt el minden.
Délután még az előbb leírtak mellett kimentem fotózni is, mivel olyan szép havas most az udvar. (Még a vakond túrások sem látszanak. Egy drága jószág, vagy több is állandóan összeturkál mindent. Én imádom a kisvakond meséjét, de ez az állat elköltözhetne már máshova. Még a fagyos föld sem akadályozza munkájában.) Megint jött a harkály. Nagyon szép. Majdnem lefotóztam, de én jobban meglepődtem, mint ő.
A héten kaptam két csodálatos képeslapot, két scrap-társamtól. Egyáltalán nem számítottam rá, nagyon jól esett. Az egyiket Jovitól:


A másikat pedig Ágikától:


Nagyon szépen köszönöm mindkettőt!!

Tegnap volt az évzáró, karácsonyi játszóházunk. Többek között mézeskalácsot is sütöttünk, ami isteni jó lett. Ezekkel a képekkel kívánok szép estét nektek!
Tipitá







Megjegyzések

  1. Szivemből szóltál.Azt hiszem ezekben a napokban sokan élünk át hasonló káosz élményt. Amikor tornyosulnak a tennivalók, és azt sem tudjuk hol kezdjük. Valóban ilyenkor legjobb leülni. Én is azt tettem és készítettem egy menetrendet és mindjárt megnyugodtam, mert kiderült, mindenre lesz idő elegendő, főleg a Párom segítségével.
    A képeslapjaid nagyon szépek, az angyalkád is nagyon tetszik :-)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése