December napjai - 8. nap

 Naponta 2 ilyen csésze fekete napraforgó magot kapnak a madárkák. Ez még tavalyi mag, egykis zsáknyi maradt, de már mondtam J.nek, hogy venni kell valahonnan még, mert ez nemsokára elfogy. (Tavaly alig kaptunk, a bolti mag pedig elég drága. ) Néha kapnak dióbelet is. Amikor diót tisztítok, a rosszak a madáretetőben kötnek ki. És sajnos sok rossz van. Mondjuk ez a madaraknak jó. :) Ha már itt tartunk, az idén egyáltalán nem volt dióm. Vagyis volt, de mind fekete. Három nagy fánk van, azért ez nagyon gáz. Még jó, hogy maradt tavalyról dió, most azt használom. 

Visszatérve a madarakhoz, nagyon sokan járnak az etetőre. Először is a cinkék. Imádom, amikor kikapnak egy szem magot, felrepülnek valamelyik ágra és lehet hallani, ahogy megtörik. :) Aztán a verebek, akik egész csapattal támadnak. Vannak feketerigók, nem tudom, hol laknak, de nyáron is gyakran itt vannak. Szoktam látni meggyvágót, zöldikét, szajkót, nagy fakopáncsot. Vannak galambok, bár az etetőbe nem igazán férnek be, de a földről összeszedik az elhullajtott magokat. A varjak pedig a kertből szedték össze a diót. Ami nem is baj, mert nekem nem volt időm mindet felszedni. ( Azt olvastam, hogy a fekete diót is össze kell szedni, hogy a kukacok ne fertőzzenek jövőre. ) 

Kb. ennyi félét szoktam látni. Szeretem őket nézegetni, amikor jönnek az etetőre. Napjában kétszer. Pontosan betartva az időt. :) 


Ma egész nap takarítottam. Arról nincs fotó. :) Annyira nem érdekes. Többnyire minden kész, még a konyha ablakát kell lemosni, mert az tényleg nagyon koszos. Cicák kívülről mindig elintézik, mert felmásznak a párkányra ha nagyon éhesek, hogy nyomatékot adjanak az állapotuknak. :) 


 Kitört a hétvége! Szép napokat! 

 Folyt. köv! 

Tipitá - Erika


Megjegyzések