December napjai - 16. nap

 Ma megkaptam a karácsonyi ajándékomat. Gömörszőlősön voltunk kencekészítő workshop-on. Gömörszőlős egy zsákfalu, a tömegközlekedés meglehetősen nehézkes, ezért J. azt mondta, hogy elvisz. Kocsival majdnem 2,5 óra tőlünk. Ezért nagy ajándék nekem, hogy eljuthattam. Mert nagyom érdekel a különböző krémek, szappanok készítése. És azért ide, mert itt lakik Berczik Ági, akitől a gyógynövényismeretet is tanultam, és a Galagonya Életmód Klub keretében azóta is "vele tartok". Ági természetgyógyász, fitoterapeuta, erdőfürdő vezető és még egy sor hasonló képesítéssel rendelkezik, mert állandóan képzi magát. Számomra egy nagyon hiteles szakember, mert minden előadása, válasza mögött lehet érezni az óriási tudást. Ha valamire nem tud azonnal válaszolni, ez nagyon ritkán van, akkor azt mondja, hogy utánanéz. És ilyenkor elolvas több oldal szakirodalmat, megvizsgálja a kérdést innen és onnan is, aztán válaszol. Ági tart gyógynövénytúrákat és hétvégi 2-3 napos programjai is vannak, de ez utóbbira még nem jutottam el, pontosan az utazás miatt. Egyszer voltunk, akkor is J. vitt el, gyógynövénytúrán, ahol növényeket nem tudtunk gyűjteni, mert végig esett az eső, viszont gyönyörű kosborokat láttunk, ami felejthetetlen élmény volt. Ahogy a mai is. 

Ma kétféle krémet készítettünk, téli kézkrémet lanolinnal, csipkeolajos krémet, aztán ajakírt, illóolajos aeroszolt, karácsonyi formaszappant és fürdősót. Hű, ennyi jóságot!!! A krémek egyszerűen olyan gyönyörűek és finomak, hogy nincsenek is szavak. Egyszer majd szeretnék ilyen krémeket én is készíteni, bár rengeteg összetevő kell hozzá. (Az alapanyagok árát még kell kell tudnom. ) A többinek az elkészítése viszont egyszerűbb, kevesebb alapanyaggal. Sokat tanultam ma, és rengeteg hasznos infót kaptam: hol lehet tégelyeket venni olcsón, milyen alapanyagokat kell rendelni, stb., stb. 

Holnap napfényben lefotózom a krémeket és társait, mert amire végeztünk, nem tudtam normális fotót készíteni. 

De azért van egy-két fotóm, a mai napról. Csodálatos napsütéses idő volt egész úton és egész nap. 


Gömörszőlős egy kicsi ökofalu, az egykori Gömör vármegyében. 
Megnéztem, 84-en lakják. Gyönyörű hely. 
Nagyon szép régi, felújított házakkal, gyönyörű környezettel.
zsákfalu, tehát meglehetősen nyugodt. 
Bár délelőtt fél 11-kor a vegyesbolt szinte tele volt. 
Ez a hely nem szokványos bolt, mert lehet inni kávét is, mi is azért mentünk 
be, és leginkább helyi termékek vannak, sajtok, szörpök stb., és a falu 
egyik központja.


Bolt részlet



Itt ebédeltünk.


Az ebédünk naggggyon finom volt. 
Húsleves, erdeigyümölcsös marhapörkölt zöldséges, sajtos
gnocchival és málnás tortácska.
A marhapörkölt a gnocchival nagyszerű párosítás, 
próbáljátok majd ki! Mi elhatároztuk, hogy ez lesz nálunk karácsonykor, 
a múlt héten vettünk éppen marhahúst. :)
Ja, és mindezért 4000 Ft/fő fizettünk! 




Az asztalterítők díszítése

Akármerre néztem, valami kedvességet találtam. :)






Sajnos arra nekem ismét nem volt időm, hogy körbejárjam 
a falút, J. ezt tette, amíg én a krémeket kevertem. :) 
Remélem, egyszer majd lesz rá alkalmam.

Folyt.köv! 
Tipitá -Erika 






Megjegyzések

  1. Kedves Erika! Micsoda nap! Mennyi mindent láttál és csináltál! Utánanéztem a falunak a neten. Nem tudtam hol van, de most már igen. Szépek a házak is. Jó, hogy J. sétált ott, remélem egyszer te is megteheted. Szeretem az ilyen vegyesboltokat. Voltam már ilyen helyen, ittunk kávét is, és figyeltük az ottlévőket. Beszélgettek, a napi infók megvoltak.:)
    Én nem tudok krémeket készíteni, de néha veszek a gyógyszertárban. Jobban megbízom bennük, mint a boltiakban. Jelenleg egy ránctalanító arckrémem és kézkrémem van onnan. Volt testápolóm is, de elfogyott. Majd pótolom.
    Minden nagyon szép a képeken. A tányér is, amiből ettetek. Most már tudod, hogy mi lesz a karácsonyi ételetek. Ezért is megérte elmenni, a sok hasznos és szép dolog mellett.
    Köszönöm a beszámolót, élvezetes volt olvasni, és minden kép is nagyon tetszett. Szép vasárnapot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyszerű nap volt. Kicsit fárasztó, összesen majdnem 5 óra autóút, de annyi minden jó volt benne. Már maga a napsütés is ajándék volt, mert nálunk több a borús, szürke nap. Ma is az volt. Egyre inkább ilyen krémeket használok én is. Én körömvirágkenőcsöt szoktam csinálni, azt is nagyon szeretem. De ezek sokkal finomabbak, nagyon jó krémek. A csipkebogyósat testápolónak fogom használni, a lanolinosat kézkrémnek. Még fog érkezni kettő, mert egy ismerősöm is készít kencéket és tőle is kértem. (Amikor rendeltem még nem tudtam, hogy én is fogok menni ilyen helyre, de nem baj, elfogy minden. És ezekben bízom én is.

      Törlés

Megjegyzés küldése