December napjai - 14. nap

 Ma Nyíregyházán voltam egy-két dolgot intézni. Elmentem a kedvenc boltomba is. Pontosabban ez már nem az, mert máshol volt eddig a bolt, de onnan költözniük kellett. Ez sokkal-sokkal kisebb, alig férnek és lehet, hogy be is zárnak, mert nagyon kevés a forgalom. Itt kézművesek árulják portékáikat, keramikus, textilfestő, mandalafestő, nemezelő, babakészítő, faműves és a többiek. Csodálatos dolgok vannak. Anno a művelődési házban is volt kiállításuk. Személyesen is ismerem őket, majdnem mindenkit. Nagyon szurkolok nekik, mert tudom, hogy amit készítenek, azok szívvel-lélekkel készülnek és ők ebből szeretnének megélni, de ez nagyon nehéz. Pár képet készítettem, amíg nézelődtem és J.-nek karácsonyi ajándékot vettem. 

Szolanics Elvira kerámiái
(hozzá járok szakkörre)



Csatlós Timi ékszerei, kavics és fém.
Imádom!


Elkészült a püspökkenyér, ami egy ikonikus süti, ha lehet ilyet mondani. 
Amikor főiskolás voltam, amikor 2-3 hetente hazamentem, mindig ezt sütöttem. 
Nagyon gyorsan elkészül, viszonylag sok (egy főiskolásnak semmi sem elég. :)) 
és sokáig eláll. Ja, és mindenki imádta. Emlékszem, általában közösen reggeliztünk, vacsoráztunk a 
szobában, ha volt időnk. A süti volt a desszert, egy-egy szelet, hogy sokáig kitartson. :) 
Ezt a főiskolai barátnőmnek sütöttem. Minden karácsonykor kap egy csomagot, 
aminek legfontosabb része a püspökkenyér. :) A gyermekei már kívülről fújták 
a süti történetét, annyit hallották. :) :) 


Mindjárt hétvége! 
Folyt.köv! 
Tipitá - Erika

Megjegyzések

  1. Kész "aranybánya" az a bolt! Alaposan megnéztem minden képedet, különösen az elsőt. Jó helyre jársz kerámia szakkörre, sokat tanulhattál ott. Én is találnék ott magamnak valamit, főleg bögrét, de gyertytartót is. De minden nagyon a kedvemre van.
    Na, és a püspökkenyér! Már megint valami finomat alkottál. A püspökkenyér valamikor az én karácsonyi süteményem is volt. Mindig sütöttem magamnak és anyunak is. Ha valaki jött vendégségbe, akkor kapott belőle. Mindeféle finomság került bele. Nagyon jó a főiskolai barátnődnek. Kap ajándékot ő is.
    Én nem sütök mákos bejglit. Ma voltam a boltban, vettem, és meg is kóstoltam mindjárt. Finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egyszer sütöttem mákos bejglit. Tuti recept, minden segítséget megkaptam. Hát... meg lehetett enni. :) J. azt mondta, ezt is kipróbáltad. :) J. kedvenc sütije különben, de a keresztanyja bármikor készít neki, tehát nekem tényleg nem kell. :) Elvira csodákat alkot. Gyönyörűek a formák, a minták, a mázak pedig, nem is találok szavakat. Biztos találnál magadnak neked tetszőt. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése