Birasalmasajt és blogírás

 Már nagyon régóta készítek birsalmasajtot. Szerintem az elsőt még valamikor Nagymamával készítettem. 💓 Őszi program, hogy birsalmát szerezzük vagy vegyünk. Valahogy, mindig lesz. Az idén is Feri bácsitól sikerült venni.

Igazából, egyáltalán nem szeretek birsalmasajtot készíteni. Valljuk be, nem egy jó meló. A hámozást már régóta mellőzöm, amióta egyszer szétment a kezem. Ma Férj segített a darabolásban, áldott jó ember! 💓🙏 ( Hétfő óta itthon van, mert megfázott és helyesen úgy döntött, hogy nem fertőzi a kollegáit. )

Már kb. negyven perce kavargatom a megfőzött és átpasszírozott masszát. Fáj a könyököm, amúgy is. :( Ez az izé pedig még köpköd is. Tehát tényleg folyamatos jelenlétet igényel. 
Hogy akkor miért csinálom? 😁 Mert szeretem!! És azt is szeretem, amikor a kuglófomat kóstolók, megérzik az ízét. (Kuglófba mindig teszek, nemrég fogyott el a tavalyi utolsó darab. Aztán szeretik a barátnőim is, akik szoktak belőle kapni. Aztán nagyon egészséges!! Most olvastam egy jó cikket, itt.  

Azt tudtátok, hogy Misztótfalusi Kis Miklós kolozsvári nyomdájában készült, első, magyar nyelven fennmaradt szakácskönyv 7 birsreceptet tartalmaz a Liktáriumok címszó alatt. Érdekes, ugye? 

Szóval, a nemszeretem munka közben elkezdtem ezt a bejegyzést írni. Mert a kavarások, rotyogások közötti idő, pontosan alkalmas erre. 2in1. Így született meg a mai cím. Pedig igazából a friss scrap alkotásokat akarom megmutatni. 

Két héttel ezelőtt, hétvégén volt a 2020-as Mixed Media Mulatság. Igen, ez is a covid miatt húzódott, tolódott, de végre csak összejött. Monoron voltunk a Nyerges Hotelben, ami nagyon szép környezetben van, bár sajnos ebből én nem sokat érzékeltem, mert éjjel-nappal alkottunk. Szinte szó szerint. A két nap alatt kb. 10 óra alvás volt, de ez ilyen, így szeretjük. 😀

Mutatom, hogy mik készültek! Hat!!!! projekt volt. ( Halkan megjegyzem, kicsit sok volt. )


Tina könyvének most volt a bemutatója. Ebből az alkalomból alkotásra hívott bennünket.
Akkor készült a kép! A harmadik pedig Napsi, aki többször volt útitársam, szobatársam. :)


Még mindig balis kép! :)






Férj születésnapi ajándéka lett az album, ami a toszkán képeket tartalmazza.



Ezta az oldal Virágnak készítettem a fotócserés játékra. 
Hű, nagyon izgultam, mert Virág a Főni. Amit még tudni kell, 
hogy nem szereti a rózsaszínt!!! De ezen az oldalon van, még egy szivecske is. :)


Ezt a gyönyörűséget pedig én kaptam. Angliai emlékünk. 

Ilyen gyönyörűségekkel jöttem haza! Szeretem mindet!! 

Közben elkészült a birsalmasajt. Másfél órája rotyog. Jónak nyilvánítom. 
Egy adagba chilit tettem. Kíváncsi vagyok, milyen lesz. Szerintem sajtokhoz, tökéletes! 


Napfényes napokat!! 
Tipitá - Erika



 


Megjegyzések

  1. Még soha nem csináltam birsalmasajtot. Biztosan nagyon finom lehet a tied. 2in1, nagyon jó ötlet. Nem vesztegetted az időt. :)
    Megint szépek a scrapjaid. Örülök, hogy jól érezted magad Monoron., és szépeket alkottál megint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Ezek most nagyon tetszenek nekem is. Pontosabban, minden alkotásom tetszik, azért lesz olyan, amilyen. Azt hiszem...
      Képzeld! Most először, egy kisebb adag birsalmasajtba tettem egy kis chili szószt. szerintem teljesen jó lett. Nem lehet érezni rajta a chilit, csak, amikor már lenyelted. Izgatottan várom, mikor fog megszilárdulni teljesen, szerintem jó két hét, hogy úgy is megkóstolhassam.

      Törlés

Megjegyzés küldése