Finomságok

 Minden érik. Itt a befőzés ideje. 😁 Mondjuk én szinte folyamatosan befőzök, mert van, amit ilyenkor lefagyasztok, aztán, amikor van időm, akkor csinálom meg. 

A múlt héten 2 nap alatt sok minden készült. Már tudok szinkronban is darabolni, kavarni, porciózni. 

A füge és szilva dzsembe most nem tettem semmilyen tartósítót, csak fűszereket és sokáig főztem. Isteni finomak lettek. 









Most a bodzabogyóra gyúrok. Már régóta, de az allergia midig felülírja. 
Most nem engedem, bár nincsenek jó napjaim. :(
Majd jó lesz! :)

Szép napokat! 
Tipitá - Erika




Megjegyzések

  1. Igazán nagyon ügyes vagy. Irigylem a tudásodat. Gyógyulást kívánok. Legyenek jó napjaid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Kaptam egy orrspayt. Talán használ és könnyebbek a napjaim, de nem szeretem. Valamit, valamiért.

      Törlés
  2. Akinek kertje van, az szeretné a termést az utolsó kilóig hasznosítani. De ahogy ezt Te műveled, az már igazi konyhaművészet. Próbálom elképzelni a gyümölcsök mellé a különféle ízesítéseket, de csak akkor lenne az igazi, ha ki is próbálnám. Az édesanyám imádott befőzni, isteni rumos meggyet tett el, hatalmas üvegballonba minimum 4 kg is belefért, s én gyerekként is próbáltam kihalászni a szűk üvegszájon keresztül a meggyeket, pedig a rum miatt nem is lett volna szabad ennem belőle.
    Sajnos belőlem hiányzik a befőzés iránti hajlam, ennek ellenére rengeteget kellett vele bíbelődnöm, mert anyósoméknak húszon felül volt csak a meggyfája a hobby kertjükben. Akkor lett vége a kötelező befőzéseimnek, amikor eladták a kertet. Jó régen volt, és akkoriban még számítógépem sem, internetem sem volt. Lehet, ha lett volna, engem is megfertőzött volna a különlegesen eltett gyümölcsök varázsa. A net ontja a tetszetős recepteket.
    Nagyon szépek a kis kartonok is az üvegeiden, és szép az írásod is. Gratulálok mindenhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Én Édesanyámtól majd Nagymamámtól tanultam a befőzést. Gyerekkorom óta művelem. :) Rengeteg befőttet tettünk el minden évben. Nagyon finom barackunk volt otthon, Édesapa mindig időben szólt, hogy menjek haza, mert már lehet befőzni. Azt ő is nagyon szerette. Én most már nem csinálok befőttet, mert nem fogy el. A dzsemeket viszont imádom, meg kísérletezni is szeretek. :) A barátnőim meg már várják az ajándékokat. :)
      Rumos meggyem szerintem még nekem is van, pedig jó pár éve csináltam. Megkeresem. :)

      Törlés
  3. Jó szokásom, hogy teszek a fagyasztóba gyümölcsöt. Részben, hogy később friss "azonnal evős" lekvár legyen belőle. Másrészt, mert éppen nincs módom eltenni üvegekbe. Nos most a zélet, meg a nem ritka áramszünetek jól kiszúrtak velem... Kinyiffant a hűtő fagyasztó része, így a benne lévő cuccok megmentése gyors munkára sarkallt. A zöldségfélék röpültek a komposztálóba, gyümölcsék a fazékba, számtalan kombináció készült. Aztán a dunszt után ládába kerültek és tegnap elvitték az unokáim. Egy-egy kis üvegnyi lekvár, ribizlis, málnás, epres, meggyes, vagy éppen vegyes... - palacsinta, reggeli zabpelyhes, müzlis - kiváló lesz. (Hűtőszekrény csere késik... nem tudok eligazodni, a boltos "bácsi" szerint ma nem arra gyúrnak a gyártók, hogy a termékük örök életű legyen.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon sajnálom a fagyasztót. Én egyszer több kiló húst főztem meg a cicáknak, meg a szomszéd kutyának, mert leolvadt a fagyasztó. ( Férj kihúzta, aztán elfelejtette visszadugni. :( :( )

      Törlés

Megjegyzés küldése