Kosborok

Tegnap gyógynövénytúrán voltam. Esőben. 

Na ez így rögtön nem jött össze, mert gyógynövényt nem gyűjtünk esőben. Akkor miért nem maradt el? -kérdezhetnénk. Hát azért, mert most nyílnak a kosborok, és őket úgyis csak csodálni lehet. Hát ezért. 

Gumicsizma, esőkabát és indulhatunk. Komolyan élveztem. Azt is, hogy nyugodtan tapickolhatok sárban, pocsolyában. Mondjuk a végére az egyik zoknim totál elázott. Először azt hittük, hogy az esőkabátról belecsöpögő víztől, de azt igazából felfogta a nadrágom, és csak az egyik lábam lett vizes. Lehet, hogy valahol van egy luk. :( Meg kell majd vizsgálnom. A túra végefelé néhányszor megcsúsztam, de sikerült talpon maradni. :) Kicsit nagyon elfáradtam, nem is tudom, mikor mentem utoljára ennyit, de nagyon jó volt.

Visszatérve a lényeghez. A Galagonya Program keretében tavasszal megcsináltam egy gyógynövény tanfolyamot. Nem ad képesítést és nem is ez volt a fontos nekem. Hanem az, hogy legyen egy alap, egy biztos tudástár a kezemben, amihez bátran nyúlhatok, ha valamire szükségem van. És Berczik Ági a program kitalálója és megalkotója ezt maximálisan meg is adta. Rengeteg ismeret egy-egy növényről, a felismerésétől, beazonosításától kezdve a hatóanyagokig és felhasználásukig. Nagyon hálás vagyok neki ezért, hogy ezt létrehozta. 🙏🙏

A tanfolyamhoz kapcsolódik, hogy az Ági által vezetett gyógynövénytúrákon kedvezményesen részt vehetünk. ( Mondjuk, amúgy sem egy hűde összeg. )

Nincs közel, de Férj megígérte, hogy elvisz. Így tegnap délelőtt útra keltünk Gömörszőlősbe. Az már hamar kiderült, hogy gyűjtésről szó sem lehet, szinte egész úton esett, esegetett. Csodás felhőket láttunk. 

Gömörszőlős már maga is egy csoda. Sajnos nem volt időm körbenézni, mert éppen időre érkeztünk - volt egy kis alkatrész vásárlás is útközben 😀😀, túra végén pedig már nem volt kedvem mozdulni sem. Szerintem majd jövünk még ide. 

Hatan vettünk részt a túrán és nem mi érkeztünk a legmesszebbről. Egy házaspár Szeged mellől utazott. 😯 Ja, az én férjem nem túrázott, várt a kocsiban. Meg szétnézett a faluban. 

Az esőben való fotózás az elején nem ment egyszerűen. de aztán egészen belejöttem. 

Sok fotó következik! 

Itt is járt a hátizsákom. :)


Tarka pettyes kosbor





Boldogasszony papucsa. 
Egy igazi ritkaság.
 Nevei még: rigópohár, Vénusz-sarucska, erdei papucskosbor, kisasszony papucsa, kakukvirág. 
Ugye milyen szépek? 
A legnagyobb virágunk egyébként, nyolc centis is lehet. 
Fokozottan védett. 250 ezer egy tő.


Bíboros kosbor

Letértünk az útról a dzsindzsásba, hogy ne a sárba csúszkáljunk. És ott volt ő. 
Fehér madársisak. Ő is egy kosborféle.


És még másfajta gyönyörűségek:
lila ökörfarkkóró

Mezei zsálya

Fekete nadálytő

Margit virág

 

Len

Galagonya. Olyan illata van! 

Amerre a szem ellát, kosborok.


Boróka

Orvosi macskagyökér


Vitéz kosbor

Bangita

Magyar nőszirom. Ő van a 20 forintosunkon.









Kakukkfű



Azért örültem, amikor megláttam a templomtornyot.
 De csak azért, mert már nagyon jól esett leülni, és éhes voltam. :) 
Galagonyát és kakukkfüvet tudtunk volna gyűjteni, ha nem esik. 
Majd legközelebb. 
A kakukkfüvet pár éve én gyűjtöm. Szeretem az ilyet. :)

Szép hetet kívánok! 
Tipita-Erika











Megjegyzések