Ibolya és pitypang

 A befőzési idényt megkezdtem. 

Pontosabban be sem fejeztem, mert szerintem bármikor lehet befőzni, bármit. Ha van mondjuk belőle a fagyasztóban. 😀

A málnát, epret, szedret, meggyet, szilvát lefagyasztom, ha csak egy kis adag érett van éppen. Vagy ha nincs időm akkor befőzni. Óriási segítség ezért is a fagyasztó. Illetve, így tudok pl. vegyes dzsemeket készíteni. Kb. egy hónapja így készült meggy-szeder-málna kombó, ami nagyon finom lett. 

Tehát, szerintem bármikor lehet befőzni. Bár a helyi boltok ezt nem így gondolják. Pektint szerettem volna, de azt mondták, hogy csak szezonálisan van. 😔

A pektin az ibolya zseléhez kellett volna. Most készítettem először. Rengeteg ibolya lett az idén, gondoltam kipróbálom. Először készítettem almából pektint. Mert úgy gondoltam, ha lúd, legyen kövér, van még pár alma, pont megfelelő lesz. El is készült a pektin, de sajnos nem érte el a kellő hatást. Az, hogy pontosan mi volt a baj, nem tudom, ezzel lehet még kísérletezni. A lényeg, a zselé folyós maradt. Ekkor akartam bolti pektint venni. De nem volt. Így végül az dzsemfixnél maradtam, amit amúgy is használok a dzsemeknél. És bevált.


Egy tál ibolya a kertből.


Egy napot ázott, ilyen türkizes nagyon szép színe lett.


Aztán a citromlétől megváltozott a színe.





Csodálatos rózsaszínes lett. 


A pitypangszörpöt tavaly már kipróbáltam. Sőt évekkel ezelőtt mézet is készítettem belőle. A kertben rengeteg pitypang van. Nosza. 






Jön majd a bodza, orgona, menta, citromfű, és lesz zsálya is. 

Szép hetet! 
Vigyázzatok magatokra! 

Tipitá - Erika


 

Megjegyzések