Ibolyás méz

 Tavaly az egyik ismerősöm készített virágmézet. Pontosabban a mézbe tett virágokat. tetszett az ötlet, ezért ki is próbáltam. Készítettem ibolyával és orgonával is mézet. 

Az udvaron és most már a kertben is sok ibolyám van. Csak le kell szedni. 😊






Olyan jó nézni a buborékokat, ahogy jönnek felfelé. 


Egy idő után a virágfejek is felúsznak. 

Az ibolya a legtöbb gyógynövénykönyvben nem szerepel. A vadárvácska viszont hivatalos a VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben. Az ibolyának a gyöktörzse, amit ősszel gyűjtünk, köptető hatású. Hasonló hatóanyag van a levélben is, de csak kis mértékben. A virágnak gyógyászati értéke gyakorlatilag nincs. Viszont szép, jól mutat pl. a salátán is. (Még Férj is megette. 😀) 
Én szeretem a növényeket ilyen módon felhasználni. 

Szép ünnepi készülődést kívánok! 😊
Tipitá - Erika












Megjegyzések

  1. De szép képek! Én még nem is hallottam erről, hogy mézbe lehet tenni az ibolyákat.
    Látok ott egy szép rózsaszín mintás kancsó részletét. Ugye, kancsó az? Nekem is vannak ilyen edényeim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira nagyon nem jó képek. Csak telefonnal fotóztam, meg a konyhapulton sem tökéletes a fény. Teáskanna. Porcelános korszakomban találtam valahol, azóta ezt használom. Bordó mintás angol. Ez az egyik szerelem. Az évek alatt összegyűjtöttem egy étkészletet is. Pontosabban egy levesestál hiányzik, de arra elég nehéz rábukkanni. Nagyon sokfajta minta van, de ez senkit nem zavar. Ha ezzel terítek, mindenki nézegeti a mintákat. :)

      Törlés
  2. Az első kép a virágról és a harmadik kép különösen tetszik, ahogy csurog a méz az ibolyára. Igazad van, nem rózsaszín a színe a készletnek, hanem bordó. Nekem is különböző mintájúak vannak, és én is szeretem őket.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése