Szeretem a kertem

Már írtam , hogy tavasszal új kert-projekt indult. 
Ültettem sok szép levendulát,  amik egy kivételével szépen meg is fogantak. 
Vettem vesszőből font ágyásszegélyt, amiből cuki kis gyógynövényes ágyásokat alakítottam ki. 
A régi tetőcserepekből pedig zöldséges ágyásokat. A kert jelentős részébe tököt vetettem, hokkaidót, halloween-t, sütőtököt. 
Aztán jöttek az esők. 

Amivel az elején nem is volt probléma. Nem kellett locsolnom. Aztán egyre több esett és gyakran. Napokig le sem tudtam menni a kertbe. A kert egyik részén, ami kicsit lejjebb van, mint a többi, ahova az angol levendulákat ültettem, és ahol tizen éve nem állt víz, most szépen elkezdett gyűlni. Az eső pedig esett. Nem is az volt a baj, hogy esett, hanem az, hogy egyszerre akkora tömeg, hogy a föld nem tudta elnyelni. A gaz nőtt, kerti munka semmi, levendulák vízben. Nagyon siralmas volt a helyzet. 
Egy idő után el is engedtem a dolgot, mert úgy gondoltam, felesleges idegeskednem. Mentettem a menthetőt. Segítséggel kigazoltuk a tököt. Ahol lehetett rendbe tettem a levendulát, a fenti ágyásokat és a gyógynövényest. 
Most éppen arra várok, hogy lekaszálják a kert másik részét, ahol már óriási a gaz. Megígérték, de még nem érkezett meg a munkásom. :( 
Tegnap már kaszáltam én is. Még Édesapánál megtanultam. :) Sajnos Édesapa kaszáját sehol sem találjuk, pedig ezer százalék, hogy elhoztuk Gyarmatról. 
Jancsi ezért elhozta a Keresztapjáét, azzal próbálkoztam. És... micsoda szinkronicitás, ma osztott meg az ismerősöm egy videót a kaszálásról, kasza élezésről. 
Tegnap elkezdtem a vízbe fulladt levenduláim gazolását is. Örömmel tapasztalom, némelyiknél van remény. :) 
Hadakozom a szúnyogokkal, rengeteg van, és örülök annak, amit így is kapok a kerttől. 

Az idén az égig nőnek.

Tavasszal vettem pár csomag dália tövet, kardvirág hagymát. Eddig csak az előkertben gondolkoztam, de most a kertben is virágokat akarok. Itt vannak az elsők! :)






Darázspók. Még nem láttam, nagyon szép. 

Menta, málna, bab, napraforgó szirom



A káposztám kicsit csiga látta, az egyik paradicsomból jókora kukac nézett ránk, de minden tuti vegyszer mentes. :) 

Az egyik első és giga méretű fügém. Finom volt.
                                            Ha nem is ekkorák, de lesz bőven! Juhééééé!





A kert folyamatosan tanít. 
Türelemre és állandó gondoskodásra. Nem nagyon lehet kihagyni napokat, mert elszabadul a pokol. Amit ad, azt pedig minél hamarabb fel kell dolgozni. Akkor is, ha nincs hozzá nagy kedvem. Mert a végén mindig belátom, hogy milyen finom karalábé levest főztem, vagy milyen jó a spenótos tészta. 

És tudom, hogy lesz ez még jobb is. :) 


Szép hetet! 
Sziasztok!
Tipitá - Erika







Megjegyzések

  1. tetszik a blog új külalakja, klassz a kerted, legyen benne sok-sok örömöd

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Tegnap kicsit játszottam a felkínált lehetőségekkel.

      Törlés

Megjegyzés küldése