Pitypangszörp

Évekkel ezelőtt egyszer csináltam pitypangmézet. Akkor szinte az egész udvart pitypang borította. Ahhoz képest, most kevés van. :)
Szóval, a szörp. A fb-on láttam, Molnár Móni osztotta meg, nála láttam az ibolyás mézet is! Teljesen jó, hogy ő ilyeneket talál, aztén meg megosztja. :)
 Metzker Krisztina receptje alapján készítettem.
2 marék pitypang, 1 kg cukor, fél citrom leve, 1 liter víz.
Én 2 liter vízzel készítettem, mert több pitypangot szedtem és tisztítottam, de csak egy kiló cukrot tettem bele. ( Nekem még így is édes.) A pitypangfejeket kell, leszedni, aztán a zöld részétől megszabadítani, Na ez nagyon jó meditációs alkalom. :) Aztán a vízben egy napra be kell áztatni. Másnap a cukorral és a citrommal feltesszük főni és 1 órán keresztül lassan ( csak kicsit gyöngyözzön a teteje) főzzük, leszűrjük üvegekbe töltjük és dunsztba tesszük.


Nyafi rögtön jött segíteni. :)


Tea, hintaágy, napfürdő, pitypang - kell ennél több? :) 


Ennyi lett.

Ahogy már írtam, nekem kicsit édes. Kicsi zöld ízt érzek rajta, Férj azt mondta, olyan az íze, mint a szilvabefőtt levének. :) Azért nem tettem bele több citromot, nyugodtan lehet, mert J. nem szereti a savanyút. Amikor már kész volt, eszembe jutott, hogy a pitypang mézet kellett volna beletenni. :( Hát, majd legközelebb. 

Következik az orgona! Még ilyet sem csináltam. :) 

Ma van a Föld napja!! Ünnepeljük! :) 

Szép napokat!
Tipitá - Erika

Megjegyzések