Nagyapa és a mixed media

Jó volt ez a hosszú hétvége. Amellett, hogy a takarításban és a kert, udvar rendezésében behoztam tekintélyes méretű lemaradást :), még alkotni is volt időm. Mert vasárnap nem dolgozunk, hiszen ez tényleg pihenőnap.
Befejeztem egy scrap-oldalt és egy art journal oldalt is. Éééés, így határidőre elkészült minden.
A scrap-oldal kihívásra készült.
A Sugallatok Mixed Media Scrapkör csoportban, minden hónapban van egy kihívás. Az idén azt találták ki a lányok, hogy egy-egy stílust adnak házi feladatnak. Az egyikben, a steampunk-ban, sikerült alkotnom, de határidőn túl lettem kész.
Most a maszkulin volt  a feladat, nagyon szerettem volna elkészíteni. Íme, a kiírás.


Sokáig gondolkoztam, hogy milyen fotót, hogyan. Közben meg a lányok ontották a jobbnál, jobb oldalakat. Ilyen nyomás alatt nem egyszerű a dolog. Ja, és arról sem feledkezhetünk meg, hogy mixed mediáról van szó, amivel csak most ismerkedtem meg. 
Aztán eszembe jutott, hogy az én drága Nagypapámról még nem készült oldal. Nagymamáról igen, de Nagyapáról nem. (Nagyon sok régi fotóm van, Gyarmatról én hoztam el ezeket. Már gyermekkoromban is szerettem nézegetni a fotókat, sok volt. Most is szeretem, csak már más szemmel nézem. Igazából nagyon sok fotón, nem is tudom, hogy ki van. De szépek ezek a régi képek. ) Így előkerestem ezt a fotót. Ugye milyen jóképű? Ugyanilyen volt idős korában is, csak fehér hajjal, bajusszal. És mindig öltönyt, nyakkendőt hordott. Nyakkendőt csak nyáron a melegben nem kötött. :)


Aztán az is eszembe jutott, igazából nem tudom, honnan, hogy Nagyapa amatőr rádiós volt. Rádió állomást épített magának, ez volt a hobbija fiatal korában. Arra emlékszem én is, hogy gyerekkoromban mindig rádió állomásokat keresett. Akkor még a csöves rádiókon próbált befogni távoli adókat. 


Ezen a fotón, ami elég rossz már a rádió állomással van lefotózva. 
Találtam a holmija között rengeteg rádiós lapot. 
Ezek úgy működtek, hogy, ha valaki fogta a jelét, akkor az minden fontos adatot feljegyzett, majd egy ilyen lapon elküldte a címére. Ezek 1943-44-ből valóak. 
Az a cuki kis rajzos került az oldalra.


Egy másik fontos emlék, szintén Nagyapától, a pecsétje. Ez már akkor készült, amikor a járási hivatalban dolgozott pénzügyi vezetőként. Szerintem a 60-as évek. Nagyon jellegzetes aláírása volt. Sajnos nem tudtam tökéletes lenyomatot készíteni, mert nagyon ki van kopva, de egy mixed mediánál nem is kell erre törekedni. :) És, ott van az oldalon!


Íme a végeredmény. Nagyon nem dolgoztam meg, mert az emlékeket most fontosabbnak gondoltam. Hogy minden tökéletesen látszodjon. A többieké mellett kicsit sterilnek tűnik. 
Nagyon jó volt készíteni. Sokat gondoltam közben Nagyapára, sok minden eszembe jutott. 
A lányoktól is elismerő szavak kaptam. Ez jó! :) :)


Majd mutatom az art journal oldalamat is! :)

Most kezdődött és már vége is a hétnek! :) 
Holnap Tinához megyek, az absztrakt világába vezet bennünket! :)

Jó hétvégét! :) 

Tipitá



Megjegyzések